søndag, oktober 03, 2010

Enkle raggsokker














Disse sokkene er det en stund siden jeg strikket. De ble strikket for at noen ønsket å få min framgangsmåte på tå-opp sokker vår/sommer 2009. Jeg har dysleksi, og klarer nesten  ikke å strikke etter vanlige oppskrifter. Høsten 2008 snakket "alle" om "Tå-opp sokker", og jeg forsto ikke en døyt. Søkte på nettet og fant mange oppskrifter, men alle hadde masse engelske uttrykk og for meg framsto oppskriftene som babbel. Jeg satt meg ned og prøvde meg fram, og resultat ble etterhvert ganske fint syns jeg. Vår/sommer 2009 viste jeg fram "Trultesokken" på div forum, og fikk da forespørsel om hvordan jeg lagde "Tå-opp sokker". Det viste seg at det var flere som slet med å forstå de oppskriftene som var på nettet.  Resultatet av mine forsøk ble til denne fremgangsmåten med bilder ligger her
Copyright Trulte H.