onsdag, desember 01, 2010

Vott med Liljer (fra Norske vottar og vantar)



Om Liljer står det følgene i boka "Norske vottar og vantar": "Liljer er et kjært motiv i kunst og utsmykking. Linjer er blommen til Jomfru Maria, og i kristendommen er liljer symbol på det reine, jomfruelege kærleiken. "

Min vott er forandret i forhold til den i boka, fordi den så så liten ut. Og i tillegg har jeg strikket "herrevotten". Det kan man se på at den har mansjett og ikke vrangbord. Her er bilde fra boka, og hvordan votten ser ut der og under et lite bilde av min vott. Det er bare en som er ferdig enda, og når den andre er ferdig vil jeg skrive hvilke forandringer jeg har gjort i forhold til orginaloppskriften.

Innlegget er også lagt ut i en kortere versjon på Gryntebloggen.
---
Bloggen skrives av Trulte H© og er underlagt Lov om opphavsrett til åndsverk. Det betyr at du ikke kan kopiere tekst, bilder eller annet innhold uten tillatelse. All rights reserved Trulte H.©