søndag, desember 12, 2010

Langskjerf i Kauni


Først takk for alle besøk i mine blogger, skal snart ta meg en runde og kommentere litt. Men mye annet nå før jul for meg som alle dere andre, og det blir tid til titting men ofte tar jeg meg ikke tid til å kommentere.

Det er nesten bare julegave strikking på meg og derfor ingen oppdateringer med helt nye ting denne gangen. Dette langskjerfet på rundt 4 meter bruker jeg ofte. Jeg strikket det for noen mnd siden, og bruker det nesten som en hijab....Liker så godt å bruke det isteden for lue og skjerf hver for seg.

Har laget flere slike. Og oppskriften er mitt redesign av et gammelt firkant sjal fra 30-tallet. Jeg skal senere se om jeg finner linken til orginaloppskriften som i 2007 lå sammen med andre gamle sjaloppskrifter på en nettside. Orginalen er på engelsk. Jeg strikket orginalsjalet i 2007/2008 men det ble ikke pent til meg med firkantsjal. Det garnet ble til genser isteden.

Men jeg har strikket 3 slike lanngskjerf som er etter en ide av dette firkantsjalet. Et av dem ligger ute på gamlebloggen, men finner det ikke igjen der.... Etter jul skal jeg legge ut oppskriften som er min versjon av disse langskjerfene. De er enkle og veldig raske å strikke...kan nesten bli litt kjedelig.


----

Bloggen skrives av Trulte H© og er underlagt Lov om opphavsrett til åndsverk. Det betyr at du ikke kan kopiere tekst, bilder eller annet innhold uten tillatelse. All rights reserved Trulte H.©