lørdag, november 20, 2010

Setesdalstwist

Denne luen har mange av de samme bordene som Trulte sokkene og koften. Og jeg tror nok at de også etterhvert kommer til å få navnet Setesdalstwist...av meg.
Lua er strikket i Rubin fra Sparkjøp, og etter diagrammene som jeg har laget til Trultesokken og Trultekoften. Den er strikket på "gamlemåten" dvs med oppbrett. Luer med oppbrett er mer varme enn de uten, og kulda er ganske hard her nå så da var jo valget enklet. Selv om slike oppbrettluer tar en evighet å strikke i forhold til vanlige luer.

Dusken er en historie for seg selv. For en god stund siden kjøpte vi på panduro et duskelagesett....som du måtte ha tekniskhøyskole for å bruke. Hele settet ble puttet i en skuff, og der lå det helt til jeg begynte å klippe til duskelageringer av papp...Da sa Rainwolf: Jamen vi har da et sånt sett.....

Fram med esken, og på med brillene...og etter å ha forsøkt flere ganger fikk jeg til en slags dusk....Men fy hvor plundrete det var. Mye lettere og raskere å bruke pappskiver...Men kanskje det finnes bedre sett enn det vi har og som heter: Pompon sett fra Prym.

Her er et nærmere bilde av lua men her er fargene litt feil. Og jeg ser når jeg legger inn bilde her at jeg har fått "skjøten" av lua nesten midt i bildet.....

Og det er en FB side for oss som blogger kreative ting....IKKE min personlige side.
-----
Bloggen skrives av Trulte H© og er underlagt Lov om opphavsrett til åndsverk. Det betyr at du ikke kan kopiere tekst, bilder eller annet innhold uten tillatelse. All rights reserved Trulte H.©